Archive for Januari 2014

Tahun Baru 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Alhamdulillah, syukur masih lagi dipanjangkan nyawa untuk meneruskan hidup. Mudah-mudahan dalam redho Allah hendaknya.

Permulaan tahun baru 2014 di Miri macam biasalah, diwarnai ruang langit tengah malamnya dengan dentuman bunga api. Tengok dari rumah saja, malas nak bawa anak-anak ke tempat program-program macam tu. Lagi pun Abg Ajwad tak tahan dengan asap. Anpus @ Lelah.

Macam-macam cara orang sambut tahun baru. Ada A, ada B, ada C. Bergantung kepada ‘mazhab’ yang di anuti. Apapun, bersederhanalah dan ikutlah apa yang telah di gariskan oleh agama. Insya Allah, selamat dunia dan akhirat.

Tapi, tahun 2014 ni dijangka mencabar. Dalam segenap aspek kehidupan. Apa nak buat, kena hadapi jugak la. Positifkan diri, ye tak? (Tangan di bahu, mata pandang atas)…huhuhu…

Anak makin membesar, bertambah tidak rasanya…hehehe… Dulu diaorang kecil, buat cara kecil. Sekarang ni dah makin besar, lain pula permainan diaorang.

Kerja yang sudah tentu kena naiktaraf. Mana boleh sama dengan tahun lepas.

Pencapaian peribadi pun nak kena ambil kira. Apa yang boleh di buat untuk menambah nilai diri dan keluarga.

Insya Allah, cuba buat yang terbaik. Usaha, doa dan tawakal. Mudah-mudahan Allah jadikan kita semua sebagai hamba yang lebih baik daripada sebelum ini.

Insya Allah.

Abu Ajwad

Miri, Sarawak

Advertisements